Köpvillkor
Din trygghet. Vi tycker att det är viktigt att du som kund känner dig trygg när du handlar av oss. Vår ambition är att göra vårt yttersta för att erbjuda schyssta köpvillkor och garantier. Läs gärna igenom följande.
Företagsinformation. www.boanas.se tillhandahålls av Boanäs Direkt AB med organisationsnummer: 556985-1644. Information och bilder på hemsidan ägs av företaget och får inte kopieras utan tillåtelse.
Leveranstider. Finns hela din order på lager skickas den normalt inom 24 timmar efter mottagen beställning. Varorna skickas direkt från våra egna välfyllda lager. Om en vara är tillfälligt slut skickar vi din order direkt när varan kommer in. Tar detta mer än ett par dagar tar vi omedelbart kontakt för att hitta den bästa lösningen för dig.
Garantier. När du handlar av oss lämnar vi alltid minst 2 års garanti på våra produkter, gäller både företag och privatpersoner. Hur lång garantin är framgår under produktinformation. Garantin på våra produkter täcker ursprungliga fel som fanns vid leverans. Garantin gäller ej för skador som uppstått p.g.a handhavandefel. Vid garantiärenden så har du som kund 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.
Priser. Alla priser på hemsidan anges i svenska kronor (SEK) inkl. moms. Priserna hålls alltid aktuella och kan ändras utan förvarning. Vid bekräftad beställning av lagerförda varor ändras aldrig några priser i efterhand.
Betalning Webshop och Lagerbutik
Swish
Du har möjlighet att betala direkt när du handlar genom Swish.
Kortbetalningar. Kortbetalning hanteras av vår sammarbetspartner Svea Bank AB vilket garanterar en snabb och säker betalning. Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi accepterar följande kort: Visa & Mastercard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället och dras när varan skickas från vårt lager. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekninken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure - en standard framtagen av Visa och Mastercard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Faktura till privatperson. Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. Vi erbjuder fakturaköp för privatpersoner. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättningar för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige samt att du är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor från Boanäs Direkt AB är överlåtna till Svea Bank AB. Fakturan skickas via e-post till dig samma dag som din order skickas från oss. Det är viktigt att du själv håller koll på att du fått fakturan till den e-post adress du lämnat vid beställningen. Har du inte fått den inom ett par dagar måste du kontakta oss så att vi kan skicka den igen. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan. I vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall att skickas hem till dig. Fakturans betalningstid är 14 dagar för privatpersoner. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid fakturaköp skickas din order till den adress där du är folkbokförd, den adress som anges när du knappar in ditt personnummer. Allt för din säkerhet. Vill du ha leverans till en annan adress än där du är folkbokförd så går det andra vid köp om du har bank-id.
Delbetalning Svea Ekonomi AB. Genom vårt samarbete med Svea Bank kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall att skickas till dig. Har du frågor kan du alltid ringa Svea på tel: 08-51493113 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10000 kr, löptid 12 månader, 0% ränta, Uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10.55%.
Mer info på Svea:s sida här...
Kontokredit Svea Bank AB. Du kan som kund ansöka om kontokredit hos Svea Bank. Om du väljer det alternativet får du varje månad ett utdrag om hur mycket som ska betalas. Vid köp med kontokredit skickas alltid din order till den adress där du är folkbokförd, den adress som anges när du knappat in ditt personnummer. Detta för din säkerhets skull. Vill du ha leverans till en annan adress går det att ändra om du har bank-id.
Företagsfaktura:
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Betalning Lagerbutik. I vår butik ser vi helst att du betalar med kort (Visa / Mastercard).
Övrigt
Ångerrätt. Som kund har du alltid 20 dagars ångerrätt när du handlar av oss. Vid en ev. retur står du som kund för returfrakten samt ansvarar för emballering. För att få full ersättning krävs att varan returneras i oskadat skick samt originalförpackning.
Ej uthämtad beställning. Beställning levererad till utlämningsställer som inte hämtas ut skickas tillbaka till oss. Om detta händer trots påminnelse förbehåller vi oss rätten att fakturera kund för frakt och administration. För närvarande 295 kr.
Reklamationer. Felaktig eller skadad vara ska reklameras så fort felet upptäcks. Våra kontaktuppgifter finner du längre ner på sidan. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi alltid för returfrakten. Skulle en vara bli skadad under transport så är vår policy att du som kund inte ska bli mer drabbad än növändigt. Skadan måste anmälas direkt och ibland behöver vi eller transportören dokumentation på vad som har skett. VIKTIGT - Packa alltid upp dina varor omgående då ev. skada måste anmälas till transportbolaget inom tre dagar efter mottagande. Efter det skickar vi ersättningsvara utan fördröjning. Våra varor är alltid försäkrade under transporten. Vid garantiärenden så har du som kund 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.
Personuppgifter. Våra rutiner följer GDPR:s riktlinjer för datainsamling. Vi efterfrågar endast information som används för att hantera lagda ordrar på bästa sätt. Persondata lagras aldrig i annat syfte. Det går alltid att kontakta oss och begära ett utdrag av de uppgifter som vi har. Vi kan vid önskemål även radera registrerade uppgifter. Kontakta vår ansvarige Kent Johansson på tel: 0321-50009. Vi lämnar aldrig ut registrerade uppgifter till tredje part.
Övrigt. För att få handla av oss måste du vara minst 18 år gammal eller ha målsmans tillstånd. Vi skickar normalt bara våra produkter inom Sveriges gränser. Är det något gällande våra köpvillkor du undrar över så tveka aldrig att kontakta oss.